Siirry sisältöön

Hae mukaan hyvinvointialueen strategista toimintaa arvioivaan asiakasraatiin 8.12. mennessä

Keski-Suomen hyvinvointialueelle perustetaan asiakasraati arvioimaan sosiaali-, terveys- ja pelastuspalveluidemme järjestämistä, tuottamista ja osallisuutta. Hae mukaan asiakasraatiin 8.12. mennessä.  

Keski-Suomen hyvinvointialueen strategista toimintaa arvioivaan asiakasraatiin voivat hakea kaikki täysi-ikäiset keskisuomalaiset, joilla on omakohtaista tai läheisen näkökulmasta kokemusta hyvinvointialueen sosiaali-, terveys- tai pelastuspalveluiden käyttäjänä. Voit hakea mukaan asiakasraatiin vastaamalla kyselyyn mielen hyvinvoinnin edistämisestä tästä. Kyselyyn voi vastata, vaikka et haluaisi hakea mukaan raatiin.

Kyselyssä kartoitetaan kokemuksiasi, miten mielen hyvinvoinnin edistäminen näkyy hyvinvointialueen palveluissa. Kyselyyn voi vastata nimettömästi, mutta asiakasraatitoiminnasta kiinnostuneita pyydetään jättämään yhteystiedot.

Asiakasraatiin valitaan 12 varsinaista jäsentä sekä 3 varahenkilöä. Valinnassa huomioidaan hakijoiden palveluiden käyttökokemus, ikä, sukupuoli ja asuinpaikkakunta, jotta raatiin saadaan mahdollisimman monipuolinen edustus keskisuomalaisia. Hyvinvointialueen palveluksessa olevat ammattilaiset tai hyvinvointialueen toimielinten jäsenet eivät voi tulla valituksi raatiin.

Valinnat tehdään hakemusten perusteella ja kaikille valituille ilmoitetaan valinnasta henkilökohtaisesti joulukuun 2024 aikana. Asiakasraati aloittaa toimintansa tammikuussa 2025.

Lue lisää hyvinvointialueen sivulta:
https://www.hyvaks.fi/uutiset/mita-mielen-hyvinvointi-on-sinulle-kerro-meille-ja-osallistu-mukaan-hyvinvointialueen 

Takaisin ajankohtaisiin