Työllisyyspalvelut omasta kunnasta
Vuoden 2025 alusta työllisyyspalvelut järjestetään kunnissa tai kuntien muodostamilla työllisyysalueilla.
Eteläisen Keski-Suomen työllisyysalueeseen kuuluvat Joutsa, Jämsä, Luhanka, Multia, Mänttä-Vilppula, Petäjävesi, Toivakka ja Keuruu. Jämsä toimii Eteläisen Keski-Suomen työllisyysalueen vastuukuntana.
Kaikki asiakkaat saavat vuodenvaihteen jälkeen palvelua oman kotikunnan toimipisteestä.
Työmarkkinatori toimii jatkossakin sähköisenä asiointikanavana. Uudistuksen vuoksi Työmarkkinatorin järjestelmässä on käyttökatko 30.12.2024 klo 8 – 2.1.2025 klo 8.
YA-järjestelmässä on myös käyttökatko 19.12.2024 klo 16.15 – 30.12.2024 klo 8. Tänä aikana tulleet tukihakemukset käsitellään 2.1.2025 alkaen.
Työnhakijoille
Työnhaku pysyy voimassa ja työnhaku jatkuu henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti.
Asiointi jatkuu ajanvarauksella. Asiakkaisiin otetaan yhteyttä seuraavaa ajanvarausta sovittaessa. Lähitapaamiset alkavat 10.1.2025 kuntien toimipisteissä.
Yhteydenottopyynnön voi tehdä Työmarkkinatorin Asiointi-palvelussa, jossa voi myös ilmoittaa työnhaun muutoksista.
Palveluissa voi esiintyä ruuhkia alkuvuodesta. Ole ajoissa yhteydessä omaan virkailijaasi, jos tilanteesi on muuttumassa heti vuodenvaihteen jälkeen.
Työnantajille
Työnantajat ja yrittäjät voivat myös asioida jatkossakin Työmarkkinatorilla, jonka kautta voi ilmoittaa avoimesta työpaikasta tai jättää yhteydenottopyynnön.
Kuntien työnantaja- ja yrityspalveluiden asiantuntijat tarjoavat neuvoja ja ohjausta yrityksen toimintaan. Rekrytoinnin tukea vahvistetaan muun muassa ehdokashakujen kautta.
Asiantuntijoiden yhteystiedot löytyvät kuntien verkkosivuilta.
Asiakaspalvelu 2.1.2025 alkaen:
Puhelin: 020 638 2023 (arkisin klo 9–11 ja klo 12–15)
Sähköposti: tyollisyysalue@jamsa.fi
Muutosturva työnantajille: muutosturva@jamsa.fi
Toimipisteet: Tarkista yhteystiedot ja aukioloajat oman kuntasi verkkosivuilta. Toivakassa toimipaikkana toimii Toivakkatalo, Iltaruskontie 2 41660 Toivakka.
”Uudistus tuo työvoimapalvelut lähemmäksi henkilö- ja työnantaja-asiakasta paikallisesti. Paikallistuntemuksen myötä tavoitteena on nopeampi työnantajatarpeisiin vastaaminen ja nopeampi työllistyminen. Aiomme korostaa jatkossakin tiivistä keskustelua kunnan ja yritysten välillä. Lisäksi teemme Keski-Suomen kuntien kanssa yhteistyötä työvoiman alueellisen liikkuvuuden eteen. Vaikka palveluita uudistetaan, jatkamme pääosin sitä hyvää työllisyyden edistämisen työtä, mitä TE-toimisto on tehnyt”, kertoo Jämsän työllisyysaluejohtaja Satu Soutolahti.
Lisätietoja:
Työllisyysaluejohtaja Satu Soutolahti
p. 044 901 8420 | satu.soutolahti@jamsa.fi
KEHA-keskuksen järjestämät valtakunnalliset asiakas- ja neuvontapalvelut tarjoavat vuoden 2025 alusta neuvontaa muun muassa työttömyysturvaan, yrityksen perustamiseen ja kehittämiseen sekä sähköiseen asiointiin liittyen. Neuvontapalveluiden tiedot löytyvät 1.1.2025 alkaen Työmarkkinatorin Ohjeet ja tuki -sivulta.
Lue lisää valtakunnallisista asiakas- ja neuvontapalveluista.