Häiriötilanteet
Häiriökartta
Ohje: zoomaa karttaa lähemmäksi, jotta häiriön vaikutusalue tulee kartalla näkyviin.
Tekstiviestit häiriötilanteissa
Tiedotamme tekstiviestillä suunnitelluista käyttökatkoista joko etukäteen tai nopeasti äkillisen häiriön johdosta, jotta voit varautua siihen. Tiedottaminen lisää turvallisuutta sekä luottamusta. Jos sinulla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, sinun ei tarvitse rekisteröidä sitä asiakasportaaliin. Jos sinulla on käytössäsi työ- tai salaisen liittymän puhelinnumero, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi, jotta voit saada tekstiviestit. Myös vuokra- tai vapaa-ajan asunnon, kesämökin tai vastaavan omistaja voi rekisteröidä puhelinnumeronsa siihen osoitteeseen, mikäli vakituinen koti-osoite on muualla. Tiedotteita voi tilata itselleen useammasta osoitteesta.
Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen.
Rekisteröidy palveluun tai päivitä yhteystietojasi
Tilaa tekstiviestit vesikatkoista omatoimisesti, jos:
- puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun osoitteeseen kuin asuinpaikkaasi, esimerkiksi työpuhelin
- sinulla on prepaid-liittymä tai salainen puhelinnumero
- olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta osoitettasi numerotiedustelupalveluiden käyttöön
Palveluun voi rekisteröityä yllä olevan lomakkeen kautta puhelinnumerolla tai sähköpostiosoitteella. Rekisteröitymisen yhteydessä puhelimeen tai sähköpostiin lähetetään vahvistukseen tarkoitettu PIN-koodi.
Omiin tietoihin voi tallentaa yhden tai useamman osoitteen. Tietoja voi päivittää tai poistaa tilaamalla uuden PIN-koodin alta löytyvän lomakkeen kautta. Palvelun käyttöön ei tarvita salasanaa.
Pidä yhteystietosi ajan tasalla
Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit aina päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi.
Ohjeita rekisteröitymiseen ja tietojen muuttamiseen:
1. Valitse tapa, jolla haluat Toivakan vesihuoltolaitoksen tiedottavan vesikatkoista: tekstiviesti matkapuhelinnumeroon, ääniviesti lankapuhelinnumeroon tai sähköpostiviesti sähköpostiosoitteeseen. Voit valita yhden tai useamman vaihtoehdon.
2. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi ja/tai sähköpostiosoitteesi.
3. Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. Saat nelinumeroisen PIN-koodin joko tekstiviestillä, sähköpostilla tai automaattisena puheluna antamastasi yhteystiedosta riippuen.
4. Kirjoita PIN-koodi sille varattuun kenttään, ja klikkaa OK-painiketta. Olet rekisteröitynyt palveluun ja voit siirtyä tallentamaan osoitteita omiin tietoihisi.
5. Klikkaa Tilaa-painiketta.
6. Kirjoita lomakkeen kenttiin postinumero, kadunnimi ja talon numero. Rapun tai asunnon numeroa ei tarvitse täyttää.
7. Klikkaa Tilaa-painiketta osoitteesi kohdalta.
Omia tietoja pääsee päivittämään kirjautumalla verkkopalveluun uudelleen. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi.